ملو بوک
0

معرفی و بررسی کتاب باشگاه پنج صبحی ها

باشگاه پنج صبحی ها
بازدید 1134

 کتاب باشگاه پنج صبحی ها روایتگر شیوه زندگی کارآفرینان و افراد موفق است. این کتاب خواب را یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت عنوانی می‌کند.

در این بخش از ملوبوک به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

موضوع کتاب باشگاه پنج صبحی ها

این کتاب دارای داستانی سرگرم کننده در مورد دو غریبه است که با یک سرمایه‌دار عجیب و غریب برخورد می‌کنند؛ این غریبه به مربی آن‌ها تبدیل می‌شود.

باشگاه پنج صبحی ها به شما یاددآور می‌شود که چگونه افراد بزرگ در دنیای تجارت، صبح خود را برای رسیدن به دستاوردهای شگفت‌انگیزشان شروع می‌کنند.

همچنین در این کتاب یاد می‌گیرید  چگونه هر روز صبح بیدار شوید و در سکوت و عدم حواس پرتی ساعات اولیه صبحگاهی را بگذرانید.  همچنین از بیشترین ساعات روز که دیگران به خواب یا تماشای اخبار و یا مرور رسانه‌های اجتماعی اختصاص می دهند استفاده کنید. آنگاه متوجه می شوید نخبه‌های دنیا چگونه در همه زمینه‌های زندگی پیشرفت می کنند. در این کتاب به مسائل زیر نیز پرداخته می‌شود.

چگونه رهایی از حواس پرتی می تواند برای شما نتایج بهتری به دنبال داشته باشد.

چرا کند بودن راندمان مغز شما را کم می کند.

برای اینکه نخبه باشید چه روالی را پیش بگیرید.

محتوا کتاب

باشگاه پنج صبحی ها به شما کمک می‌کند تا در مدیریت فردی تغییری بنیادین ایجاد کنید. این کتاب در قالب یک داستان از اهمیت سحر خیز بودن برای کسانی می‌گوید که در پی یافتن راه‌های موفقیت نیز هستند.

شخصیت اصلی این کتاب فردی بی‌خانمان میلیاردری است که به یک مرد هنرمند و یک زن کارآفرین که با مشکلات و گرفتاری‌های خود دست و پنجه نرم می‌کنند؛ کمک شایانی خواهد کرد.

این فرد تأکیدهای بسیار خوبی از باشگاه 5 صبحی‌ها به آن‌ها می‌گوید که موجب می‌شود واکنش‌ آنآن‌ها نسبت به زندگی تغییر فراوانی کند.

این کتاب به شما می‌گوید چگونه با سحرخیز بودن، زندگی خود را متحول کنید و البته به این پرسش اساسی که چگونه 5 صبح از خواب برخیزید و به عضویت باشگاه 5 صبحی‌ها درباید، پاسخ می‌دهد.

اغلب اوقات زندگی روی خوشی ما نشان نمی‌دهند؛ درست مانند اتفاقی که برای خانم کار آفرین روی داده است.

هنگامی که او چرخ‌های بخش عظیمی از حوزه صنعت را می‌چرخاند؛ به علت خیانت شریکانش قسمت بزرگی از مالکیت خود را از دست داده است. حال او برای ادامه زندگی خود باید به شغل جدیدی روی آورد.

به تدریج شرایط زندگی به قدری برای او سخت و دشوار رقم می‌خورد که تصمیم به خودکشی نیز می‌گیرد. چرا که در مدتی کوتاه ثروت و زندگی مجلل خود را از دست داد.

ادامه

او یک بلیت گردهمایی توسعه فردی روی میز خود پیدا می‌کند؛ دقیقا پیش از اینکه با قرص‌های خواب‌آور زندگی را پایان دهد، توجهش را جلب می‌کند.

هنگامی که این فرد از قدرت فراوانی برخوردار بود اهمیتی به این گونه کاغذها و این چنین افرادی نمی‌داد؛ اما اکنون زمان آن رسیده است تا نظر خود را درخصوص همه چیز تغییر دهد. او یا باید به زندگی پایان دهد یا باید به کنفرانسی که بلیتش را دید، رفت. او گزینه دو را برگزید.

استادی که در کنفرانس حضور داشت کاری حرفه‌ای انجام داد. کاری که باعث شد نیروهای درونی حاضران به حرکت دربیایند. سخنران با وجود سن زیاد، تخصص بسیاری در این حرفه داشت.

او در حین سخنرانی گفت: شما به این دلیل که تغییر بزرگی در جهان به وجود آورید، به این دنیا قدم گذاشته‌اید. در دنیایی که مردم به شدت در ظواهر غرق شده‌اند، شما می‌توانید در اندیشه تغییرات شگرفی ایجاد کنید. کم و کاستی‌ها هیچ‌گاه نباید قدرت تفکر را از شما بگیرد. هر فردی که در این کنفرانس حضور دارد ممکن است گذشته تاریک و غم‌انگیزی را پشت سر گذاشته باشد، اما نباید اجازه بدهید که شرایط سخت زندگی از شما یک فرد منفعل بسازد و شما را به بیراهه بکشاند. نباید بگذارید که رنج و درد گذشته چیزی از سعادت و خوشبختی آینده‌ شما نیز کم کند. هر ندای منفی درونی باید آرام شود و کسی که قادر است این کار را بکند تنها خود شما هستید.

در طول مدتی که این استاد مشغول سخنرانی بود، حالت عجیبی داشت، حالش خوب نبود و مدام جایش را تغییر می‌داد. گاهی اوقات عرق می‌کرد و برخی مواقع سرفه، به همین دلیل در صحبت‌هایش مکث طولانی ایجاد می‌شد. سخنران حالش بد شد، به روی زمین افتاد و چشم‌هایش بسته شد.

این کتاب برای چه افرادی مناسب است؟

باید به این موضوع اشاره داشت که ساعات ابتداییِ روز از با ارزش‌ترین زمان‌های یک روز است که یک فرد می‌تواند با بهره‌برداری از آن به سمت موفقیت گام بردارد. کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها در ارتباط با همین موضوع تدوین شده است. این کتاب مناسب افرادی است که می‌خواهند نظیر افراد موفق و ثروتمند برنامه‌ریزی کنند تا به پیشرفت برسند. افراد با خواندن کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها آموزش می‌بینند از زمان خود بیشترین بهره را ببرند.

برخی از جملات برگزیده کتاب

چونان یک قهرمان زندگی کنید. این مطلبی است که خردمندان به ما می‌گویند. شخصیت اصلی داستان شوید، وگرنه زندگی به چه دردی می‌خورد؟
تا وقتی آزادی، کتاب، گل و ماه هست، چه کسی می‌تواند شاد نباشد؟

بهترین و زیباترین چیزهای این جهان را نه می‌توان دید و نه حتی می‌توان شنید، بلکه باید آن‌ها را با دل احساس کرد.

مردان بزرگ با آنچه ذاتی است زندگی می‌کنند، با آنچه سطحی است نمی‌مانند، به واقعیت‌ها توجه دارند و با آنچه نمایشی است باقی نمی‌مانند. یکی را رها می‌کنند و دیگری را نگه می‌دارند.

کودک برای باور کردن آن چه باورنکردنی است، مشکلی ندارد. نابغه و دیوانه هم مشکلی ندارند. تنها من و تو هستیم که با مغزهای بزرگ و دل‌های کوچکمان تردید می‌کنیم؛ بیش از اندازه می‌اندیشیم و در شک فرو می‌رویم.

زندگی‌ای که طبیعت به ما داده، کوتاه و کم‌ دوام است، اما خاطرۀ زندگی خوب‌ زیسته ‌شده ابدی است.

بخشی از متن کتاب

مرد بی‌خانمان حین آنکه دست‌ها را محکم روی سینه قلاب می‌کرد، هشدار داد: «این کار غیرقانونیه. با این کار ممکنه خودت رو بندازی توی یه هچل قانونی.»

کارآفرین هم تایید کرد. «این کار خلاف قانونه. چرا باید همچین کاری می‌کردی؟»

«چون دلم خواست. حس کردم باید این کار رو بکنم. من هر کاری رو که دلم بخواد انجام می‌دم. قوانین ساخته می‌شن برای شکستن، می‌دونی؟ پیکاسو گفت شما باید قواعد رو مثل یه حرفه‌ای بدونید، تا بتونید مثل یه هنرمند اون‌ها رو در هم بشکنید. من نیاز دارم خود واقعی‌ام باشم، نه یه گوسفند بی‌دل و جرئت که کورکورانه توی مسیری که به ناکجا ختم می‌شه دنبال گله راه می‌افته. اغلب مردم، به خصوص اون‌هایی که پول توی جیبشون دارن، هیچی نیستن غیر از یه مشت شارلاتان. درست عین اینکه سخنران گاهی وقت‌ها می‌گفت: شما” يا می‌تونید همرنگ جماعت بشید یا می‌تونید دنیا رو متحول کنید، ولی نمی‌تونید جفتش رو با هم انجام بدید. خلاصه. همه‌اش رو ضبط کردم. الآن اگه دلتون می‌خواد، بهم شلیک کنید. بازداشتگاه هم بدک نیست. احتمالا اونجا چند تا آدم باحال ببینم.»

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

امروزه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات ما این است که اغلب اوقات نمی‌توانیم کارهای روزمره خود را به اتمام برسانیم. این موضوع سبب می‌شود که مدام برخی کارها را به روز بعد موکول کنیم. در حالی که بر طبق آن چه در این کتاب آموزش می‌بینیم، بیدار شدن در ساعت 5 صبح می‌تواند باعث افزایش چشمگیر بازدهی شما نیز شود. در واقع اصلی‌ترین دلیل این اتفاق آرامش و سکوتی است که در این ساعت موج می‌زند. شما می‌‎توانید در این زمان با آرامش می‌توانید به روتین صبحگاهی‌ای که شارما به شما آموزش می‌دهد، خود را برای شروع یک روز شگفت‌انگیز آماده کنید. پس به نوعی می‌توان این کتاب را بهترین انتخاب برای افراد پر مشغله دانست.

نویسنده کتاب

رابین شارما سخنران، نویسنده و مجری مشهور و البته محبوب کانادایی در سال 1965 متولد شد. وی سال‌هاست که در برنامه‌های تلویزیونی حضور دارد. شارما مدت طولانی‌ست که درخصوص گسترش فردی کتاب می‌نویسد و به افراد مختلف آموزش می‌دهد. او در آغاز به حرفه وکالت مشغول بود اما در سن 25 سالگی تصمیم گرفت به یک سخنران انگیزشی تبدیل شود. شارما از سال 1994 تاکنون 13 کتاب منتشر کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به راهبی که فراری‌اش را فروخت، زندگی خارق‌العاده، رئیس بدون لقب، وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می‌کند، فوق‌العاده باش، 8 هدف اصلی برای داشتن کسب و کار، رهبری از دیدگاه راهبی که فراری‌اش را فروخت و … اشاره کرد.

رابین شارما رهبر افسانه‌ای و متخصص زبده اجرایی، مفهوم باشگاه پنج صبحی‌ها را بست سال پیش معرفی کرد. این مفهوم مبتنی بر تحول برنامه صبحگاهی بود که به افراد کمک می‌کرد تا کارآیی و بهره‌وری خود را افزایش دهند. همچنین کمک می‌کند سلامتی خود را به بهترین شکل تضمین کرده و آرامش خود را در دنیای امروز حفظ کنند.

این کتاب متحول کننده که نویسنده‌اش چهار سال به نگارش آن مشغول بوده است؛ برای افراد این امکان را فراهم می‌کند که میزان بهره وری خود را افزایش داده و در زمینه کار، زندگی شخصی، سلامتی و روحیه به دستاوردهای بی‌نظیری برسند.

جمع‌بندی

نکاتی که در این مطلب به آن‌ پرداختیم تنها بخشی از فواید و مطالب مهم موجود در این کتاب بود. شما نیز می‌توانید با مطالعه کتاب باشگاه پنج صبحی ها علاوه بر لذت بردن از داستان آن، با استفاده از این نکات بهترین روتین صبحگاهی را برای خود بسازید. همچنین برای انجام کارهای روزمره خود وقت و زمان کافی را داشته باشید و طبق برنامه‌ریزی روزانه پیش بروید.

اینستاگرام

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *