ملو بوک
0

معرفی و بررسی کتاب آدم های سمی

کتاب آدم های سمی
بازدید 1028

اکثر ما در زندگی با افرادی مواجه می‌شویم که با رفتارشان باعث می‍شوند نظم زندگی ما برهم بریزد. این افراد با افکار منفی خود به زندگی ما جهت می‌دهند و ما را از رسیدن به آرزوهایمان دور می‌کنند. کتاب آدم های سمی شامل روش‌ها و توصیه هایی است که کمک می‌کند، این افراد را شناسایی کنید. همچنین در مقابل تاثیرات آن قوی‌تر عمل کنیم.

درباره کتاب آدم های سمی

کتاب آدم های سمی

کتاب آدم های سمی نوشته لیلیان گلاس است. این کتاب به حضور آدم‌هایی در زندگی می‌پردازد که در نبود آن‌ها شرایط بهتر رقم خواهد خورد؛ اما بنا به شرایطی ممکن است نتوانیم این افراد را از زندگی خود حذف کنیم. لیلیان به این افراد، آدم‌های سمی نیز می‌گوید. این افراد از دیدن پیشرفت و موفقیت دیگران خوشحال نمی‌شوند؛ بلکه تلاش می‌کنند کار اورا بیهوده نشان دهند.

این افراد با حرف‌هایی گستاخانه روح ما را خدشه‌دار می‌کنند؛ آن‌ها به زندگی ما به طور مستقیم و غیر مستقیم آسیب می‌رسانند. گاهی این افراد با تاثیر منفی خود در زندگی نزدیکانشان باعث می‌شوند؛ افراد به انواع بیماری‌های روحی و جسمی نیز دچار شوند.

لیلیان گلاس در این باره می‌گوید: من در طی سال‌ها کار حرفه‌ای به عنوان مشاور روابط بین فردی، به وضوح تاثیر شگرف کلمات را در انسان دیده و تجربه کرده‌ام.

نحوه برخود با آدم‌های سمی

لیلیان گلاس در طی سال‌ها فعالیت خود در حوزه گفتار درمانی، مشاوره روابط بین فردی و رفتار درمانگر به وضوح تاثیر کلمات بر رفتار و خلق و خوی انسان‌ها را تجربه کرده است.

او از نزدیک شاهد پیامدهای مخرب رفتارهای زشت و گفتارهای نابجای افراد نادان و یا سمی در زندگی افرارد متفاوت بوده است. زمانی که مورد هدف تیرهای زهرآگین این آدم‌ها قرار می‌گیریم می‌توان بسیار شکننده و آسیب‌پذیر باشیم. باید باور کنیم که پیام‌هی به ظار پیش پا افتاده دیگران در باور ما حک می‌شود و بر روح و روان و در نهایت اعتماد به نفس ما اثر مستقیم می‌گذارد.

افرادی که زباله‌های درونی خود را به صورت تیغ‌های زهرآگین و نفی به سوی ما پرتاب می‌کنند و روح و روان ما را نشانه می‌گیرد و موجب رنجش، ترس و نگرانی ما می‌شوند؛ افراد سمی نام دارند.

فرقی ندارد که نسبت آن فرد با شما چیست. او می‌تواند همبازی، همکلاسی، همکار، رئیس و یا حتی یکی از اعضای خانواده شما باشد.

نظر روانشناسان در این مورد

بسیاری از روانشناسان نحوه رویاروی با چنین افرادی را بستن درب‌های معشرت با آن‌ها عنوان می‌کنند. این دسته از روانشناسان معتقدند که شما باید ارتباط با چنین افرادی را متوقف کنید تا به آرامش خیال و زندگی سالم و به دور از تنش دست یابید.

گفتنی است که توقف معاشرت و دوستی می‌تواند یکی از راه‌های موثر برای برخورد با آدم های سمی باشد؛ اما صرفا تمام شدن ارتباط پایان ماجرا نیست. گلاس طی بررسی‌‌ها و تجربیات خود دریافته است که راه‌های گوناگونی برای برخورد با این افراد وجود دارد. در کتاب آدم های سمی به طور کامل برای مخاطب شرح داده شده است.

لیلیان گلاس بر این باور است که اگر یاد بگیریم که چگونه زهرها و سمومی را که از جانب چنین افرادی به سوی ما پرتاب می‌شود را مهار کنیم؛ می‌توانیم کینه، نفرت، خشمی را که فضای روانی عصر حاضر را آلوده کرده، خنثی کنیم. اگر شیوه و روش برخود با افراد سمی اشتباه باشد می‌تواند به سلامت روح و روان ما آسیبی جدی وارد کند.

محتوای کتاب

محتوای کتاب آدم‌های سمی در دو بخش کلی نیز دسته‌بندی شده است. قسمت اول شامل آزمون تشخیص و شناسایی افراد سمی و دسته‌بندی آن‌ها به سی نوع متفاوت است.

با مطالعه بخش اول شما درمی‌یابید که دلیل رفتار و گفتار افراد سمی چیست.

در بخش دوم به شما ده فن نیز می‌آموزد تا با به کار گیری آن قادر باشید به شکل موثر با این افراد مقابله کنید و دیگر ناچار به درون ریزی احساسات منفی خود و یا سکوت در مقابل آن‌ها نباشید.

با دانستن اینکه چگونه افراد سمی اطراف خود را شناسایی کنید و چگونه از تشویش و فشار عصبی خود بکاهید و چگونه از گفتار مؤثرتری استفاده کنید، در روابط شغلی و کاری خود نیز فردی موفق‌تر خواهید بود.

دانستن اینکه چگونه با افراد منفی در اطراف خود برخورد کنید و چگونه خود را از انرژی‌های منفی آنها دور کنید باعث بالارفتن اعتماد به‌ نفس شما می‌شود و درنتیجه احساس کامیابی بیشتری خواهید کرد.

 

کتاب آدم‌های سمی برای چه افرادی مناسب است؟

اگر شما هم جزو آن دسته هستید که نمى‌دانید در مقابل رفتار و گفتار آدم‌هاى گستاخ چگونه واکنش نشان دهید، کتاب آدم‌های سمی اثر لیلیان گلاس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به علاوه این کتاب به شما کمک می‌کند تا نگرش خود را تغییر دهید. در رابطه با برخى افراد و رفتارهای آن‌ها و آسیبى که از جانب آن‌ها به شما مى‌رسد تجدید نظر کنید.

پس از مطالعه و به‌کارگیرى مطالب این کتاب شما دیگر مجبور نخواهید بود قربانى ندانم‌کارى‌هاى خود در مهار افراد سمی باشید و دیگر کمتر مورد اصابت رفتار زشت چنین افرادی قرار خواهید گرفت.

پیام کتاب

پیام کتاب درواقع به این موضوع اشاره می‌کند که ما نیازی نیست همیشه رفتار زشت و سمی این افراد را تحمل کنیم. این کتاب به ما می‌گوید حذف کردن همیشه راه چاره نیست؛ اما با روش و رفتارهای مناسب نیز می‌توانیم با این افراد مقابله کنیم.

کتاب آدم‌های سمی به شما خواهد آموخت که در برخود با افراد سمی چگونه عمل کنید تا با آسیب کمتری مواجه شوید.

این کتاب نه تنها می‌تواند سپری برای نجات شما از دست افراد سمی باشد. بلکه چشمان شما را باز می‌کند و به شما نشان می‌دهد که شما چگونه فرد سمی زندگی شخص دیگری نباشید.

هنگامی که بیاموزید چگونه این بار سنگین را از دوش خود بر زمین بگذارید و فشار عصبی ناشی از آن را از روح و روان خود پاک کنید. رفته رفته متوجه تغییرات معجزه‌آسای زندگی خود خواهید شد. همچنین درهای زیادی برای موفقیت و پیشرفت به سوی شما گشوده خواهد شد.

با مطالعه و به کارگیری مطالب این کتاب پس از اتمام آن، دیگر فردی قربانی و بی دفاع در مقابل آدم‌های سمی نخواهید بود.

لیلیان گلاس

لیلیان گلاس

لیلیان گلاس متخصص ارتباطات بین المللی و زبان بدن است. گلاس در جوانی نیز توانست دکترای خود را بگیرد و به عنوان سخنران، محقق و دانشیار شروع به فعالیت کند. گلاس در سال 2016 به عنوان کارگردان و تهیه کننده فیلم‌های مستند شد. او با ساخت مستند Reineventing نشان داد ؛ هیچ وقت برای رسیدن به آرزوها دیر نیست و باید تلاش کرد.این مستند بیش از 40 میلیون جایزه دریافت کرد. مجله گلمور، دکتر لیلیان گلاس را به عنوان یکی از ده زن شاغل جوان نیز انتخاب کرد.

بخشی از کتاب

منظور واقعی گوینده از این تعریف و تمجید چیست؟

زمانی که افراد از شما تعریف می‌کنند دراصل مانند این است که هدیه‌ای به شما تقدیم می‌کنند. تعاریف مثبت دراصل می‌تواند نقش کلیدی را داشته باشد. این کلید درهای گفتگوها دوستانه را به روی دو طرف می‌گشاید، کلیدی که مجرایی از احساس متقابل بین دو فرد را باز می‌کند. اگر این تعریف صمیمانه باشد و خالصانه و دوستانه بیان شود، می‌تواند مانند چسبی قوی رابطه‌ای پایدار بین دو فرد بنیاد گذارد. برعکس، زمانی که غیرخالصانه باشد و با لحنی ریشخندآمیز گفته شود یا حسادت در فحوای آن هویدا باشد، یا با لحنی خشن ابراز شود، تعریفی به‌اصطلاح دوپهلو تلقی می‌شود.

یک بار که برای سخنرانی به دالاس تکزاس رفته بودم لیموزینی به دنبالم آمد تا مرا به محل سخنرانی ببرد. من و خانمی که به‌عنوان راهنما نزدم آمده بود در حال سوارشدن بودیم که در همان لحظه هردو متوجه یک سکه یک پنی شدیم که جلوی لیموزین روی زمین افتاده بود. خانم راهنمای من بلافاصله با لهجه تکزاسی‌اش به من گفت: «اوه خدا جان! بهتر است که این سکه یک پنی را شما بردارید تا برای‌تان شانس بیاورد. مسلمآ شما امروز برای سخنرانی‌تان به شانس هم احتیاج دارید!»

ادامه

در دل گفتم: «عجب آدم نفهمی!» حتی اگر او این جمله را با لحنی طنزآمیز یا دوستانه به من گفته بود ماجرا به‌کل فرق می‌کرد. ولی کنایه دوپهلویش باعث شد من تا رسیدن به مقصد دیگر با او حرف نزنم.

گاه افراد تعاریف دوستانه‌ای از شما می‌کنند. مثل: «شما خیلی جذاب هستید» یا: «من از طرز لباس پوشیدن شما خوشم می‌آید» اما به‌دنبال این تعریف می‌گویند: «اما موهایت خیلی ناجور است؛ باید فکری به حالش بکنی.» این طرز تعریف آشکارا دوپهلوست. این افراد با تعریفی خوشایند شروع می‌کنند و به شما احساس خوبی می‌دهند و سپس با عبارتی ناخوشایند به شما احساسی نامطبوع منتقل می‌کنند.

ممکن است به نظر شما بیاید که این فرد در این زمینه خوش‌نیت است و قصد دارد عبارتی دلنشین خطاب به شما بگوید. ولی دراصل این تعاریف دوپهلو ترجمه تحریف‌شده این عبارات است: «من نمی‌توانم تو را تحمل کنم».  «من به تو حسادت می‌کنم».  «من از تو خوشم نمی‌آید»، یا «فکر کردی کی هستی؟»، «باید تو را سرجایت بنشانم» یا «تو از من بهتر نیستی.»

لحن و آهنگ صدای فرد بدون شک یکی از بهترین محک‌ها برای پی‌بردن به احساس واقعی او نسبت به شماست. اغلب، آنچه گفته می‌شود آن‌قدر مهم نیست که لحن گفتار فرد و اینکه آن را چگونه به شما منعکس می‌کند بیانگر صداقت فرد در گفتار محسوب می‌شود. طعنه و متلک، صدای بلند، یا صدای یکنواخت و بی‌اعتنا اغلب بیانگر وجود حس خصومت در فرد است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *