ملو بوک
0

معرفی و بررسی کتاب انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا
بازدید 845

کتاب انسان در جستجوی معنا با عنوان اصلی Man’s search for meaning اثر دکتر ویکتور فرانکل است. در این کتاب از تجربه‌ای صحبت می‌کند که منجر به کشف لوگوتراپی شد. این تجربه، اسیر بودن در اردوگاه کار اجباری در زمان نازی‌ها است. پدر، مادر، همسر و برادر او در اردوگاه جان سپردند.

در این بخش از ملوبوک به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

داستان کتاب انسان در جستجوی معنا

فرانکل در سال 1924 یعنی در سن 37 سالگی به دست نازی‌ها اسیر شد و به اردوگاه آشویتس، این کشتارگاه سازمان یافته که ابزار مرگ شش میلیون یهودی از جمله خانواده‌ی فرانکل را تهیه دیده بود، به آشویتس که میدان تجربیات وحشتناک و آزمایشگاه واقعی این روانپزشک هستی‌گرا بود، برد. نویسنده در این کتاب از ورودش به دنیای ترس و وحشت سخن می‌گوید. از اینکه چه بلاهایی سر اسیران آمده است و چه سختی‌هایی را تحمل کرده‌اند. از رنج آدم‌هایی صحبت می‌کند که هر لحظه ترس فرستاده شدن به کوره‌های آدم سوزی را داشتند.

این کتاب در نظر ندارد که از اتفاقات و رویدادها گزارشی ارائه دهد؛ بلکه تجارب شخصی را منعکس می‌کند که میلیون‌ها انسان آن را لمس کرده و از آن رنج برده‌اند.

درباره کتاب

انسان در جستجوی معنا با وجود اینکه بخش اول آن بسیار تلخ است اما کتابی است که ارزش خواندن را دارد. یکی از دلایل مهم بودن این کتاب این است که نویسنده در باره تجربیات خودش صحبت می‌کند. درباره چیزهایی که از نزدیک لمس کرده است. ویکتور فرانکل با وجود اینکه خودش در شرایط سختی زندگی می‌کرد؛ برای دیگران سخنرانی انجام می‌داد و آن‌ها را تشویق می‌کرد تا به چیزی چنگ بزنند؛ به فرزندشان به کسی که در انتظار آن‌ها است و یا به هر چیز دیگری که برایشان مهم است. چنین آدمی با چنین روحیه قوی، قطعا فرد مناسبی است که درباره معنی زندگی صحبت کند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *