ملو بوک
0

معرفی و بررسی رمان عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

عقاید یک دلقک
بازدید 649

عقاید یک دلقک نوشته هاینریش بل است.

این نویسنده در سال 1972 به جهت نوشته‌هایش که ترکیبی از جهان بینی گسترده زمانه خود و مهارت او در کاراکتر سازی است؛ و به تجدید حیات ادبیات آلمان نیز کمک کرد و توانست جایزه نوبل ادبیات را کسب کند.

در این بخش از ملوبوک قصد داریم به معرفی رمان عقاید یک دلقک بپردازیم.

داستان رمان عقاید یک دلقک

عقاید یک دلقک

این کتاب داستان یک دلقک به نام هانس شینر است. هانس در حال یک اجرا، زمین می‌خورد و همین موضوع باعث صدمه دیدن زانویش می‌شود.

او که دلقکی مشهور بود حالا به دلقکی ساده تبدیل شده و در شغلش دچار شکست شده است. او به روایت داستان زندگی‌اش می‌پردازد. وی داستان زندگیش را در ذهنش مرور می‌کند که چگونه با همسر خود آشنا شده است؛ چگونه به یک دلقک تبدیل شده است و بعد از شکست در شغلش چگونه با مشکلات مالی خود دست و پنجه نرم می‌کند.

هانس در این کتاب مانند شخصی است که در یک جزیره زندگی می‌کند و خودش را از مردم جدا کرده است. تنها پل ارتباطی او با دنیای اطرافش ماری همسرش است. او به شدت عاشق ماری است ولی به علت اختلافات مذهبی روزی به طور ناگهانی ماری او را ترک می‌کند. همین امر باعث می‌شود هانس شینر احساس پوچی کند.

درباره کتاب عقاید یک دلقک

رمان عقاید یک دلقک تفاوت نگرشی انسان‌ها به مسائل مختلف زندگی را بیان می‌کند. نویسنده توانسته است چالش‌های فراوانی را که هر شخصی به نوعی با آن مقابله می‌کند را در قالب یک شخصیت دلقک با قلمی فوق‌العاده بیان کند.

در این کتاب به مسائلی مانند مشکلات خانوادگی، حمایت خانواد از علاقه فرزندان به یک شغل و عدم توانایی گفتگو در بین اعضای خانواده می‌پردازد.

شخصیت دلقک

هانس شینر با اینکه یک دلقک است اما بسیار غمگین است. او شخصیتی درونگرا دارد و به دور از دورویی است. این شخصیت در فضایی تنها به سر می‌برد و در طول کتاب تنها یک بار به صورت حضوری با پدرش صحبت می‌کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *