ملو بوک
0

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی نوشته جان گری

مردان مریخی و زنان ونوسی
بازدید 618

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی اثر جان گری است که با موضوع روانشناسی نوشته شده است. این کتاب یکی از پر فروش و پر مخاطب‌ترین کتاب‌های ترجمه شده در ایران می‌باشد.

این کتاب برای اولین بار در سال 1992 منتشر شد.

مردان مریخی زنان ونوسی یک حقیقت مهم در روابط زوج‌های امروزی را حل می‌کند، که عدم ارتباط موثر است. جان گری در این کتاب به جای سرزنش یک شخص و یا یک جنسیت، به تفاوت‌های ذاتی بین نحوه ارتباط زن و مرد می‌پردازد.

می‌توان گفت این کتاب از جامع‌ترین کتاب‌ها در حوزه رهنمودهای روابط زناشویی میان مردان و زنان سراسر دنیا است.

در این بخش از ملوبوک قصد داریم به معرفی این کتاب پر مخاطب بپردازیم.

موضوع کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

نویسنده کتاب معتقد است که تفاوت‌های میان زنان و مردان به اندازه‌ای زیاد است که انگار هر کدام از سیاره‌ای متفاوت آمده‌اند.

درواقع این کتاب راهکارهای جدیدی را برای کم کردن نزاع و مشکلات در زندگی زناشویی، بیان می‌کند. خواندن این کتاب با ارزش به زوج‌ها پیشنهاد می‌شود.

نکته جالب آن است که این کتاب با نشان دادن تفاوت‌های میان زن و مرد پیوند آن‌ها را عمیق‌تر می‌کند. علاوه بر آن راهنمایی‌های کارآمدی را برای رفع بی‌توجهی و سوء برداشت‌ها ارائه می‌دهد؛ در نتیجه باعث ایجاد عشق و علاقه بیشتری میان زن و مرد می‌شود.

عنوان کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی

دلیل نام گذاری کتاب چیست؟

برخی بر این باورند که مردها مریخی هستند؛ زیرا در زمان انسان‌های اولیه بدنبال شکار بودند.

زنان ونوسی هستند به این دلیل که آن‌ها به دنبال یافتن روش‌های ارتباطی و اجتماعی برای تربیت موثر فرزندانشان هستند. درواقع نام کتاب بیانگر این موضوع است که زنان و مردان از دو سیاره مختلف هستند.

نویسنده

جان گری در دهه 1970 میلادی متولد شد. او یک کشیش بود. جان 5 برادر داشت که یکی از آن‌ها دچار مشکل دو قطبی بود. او برای کمک به برادرش شغل خود را رها کرد و در رشته روانشناسی ادامه تحصیل داد. شرایط زندگی او از جمله داشتن خانواده‌ای مردانه با وجود 5 برادر و شغل کشیش بودن آن؛ سبب می‌شد زمانی که در میان زن‌ها قرار می‌گرفت بسیار معذب شود. همان زمان بود که متوجه تفاوت‌های ذاتی زنان و مردان شد. جان برای نوشتن مردان مریخی زنان ونوسی در تلاش بود با دیدی عدالت گونه و به دور از قضاوت‌های جنسیتی تنها به تفاوت‌های ذاتی زن و مرد بپردازد.

در آخر

خواندن این کتاب به تمامی زوج‌ها و حتی مجردها نیز پیشنهاد می‌شود. شما به کمک این کتاب یاد می‌گیرید چگونه ارتباط را در یک رابطه بهبود بخشید، نحوه برقراری ارتباط آموزش می‌بینید و شریک زندگی خود را بهتر می‌شناسید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *