ملو بوک
0

معرفی و بررسی کتاب پاستیل های بنفش

کتاب پستیل های بنفش
بازدید 861

این روزها بیشتر از هر زمان دیگری کتاب و کتابخوانی سفارش می شود. بدون شک باید بتوان به هر کس موضوعات متناسب با خود او پیشنهاد داد. اما درواقع برخی کتاب‌ها هستند که چه کودک، چه نوجوان و چه افراد بزرگسال، به خواندن آن ها علاقه‌مند می شوند. کتاب پاستیل های بنفش از همین دست کتاب‌ها است.

درباره کتاب پاستیل های بنفش

اگر دلتان برای دنیای شیرین و رنگارنگ کودکی خود تنگ شده است پیشنهاد من به شما خواندن کتاب پاستیل های بنفش است. داستان این کتاب برهه‌ای دشوار از زندگی جکسون و خانواده‌اش را روایت می‌کند که با حضور جادویی یک موجود خیالی، به شکلی متفاوتی رقم می‌خورد.

داستان از آنجایی شروع می شود که پدر جکسون به بیماری ام اس مبتلا می شود. کار خود را از دست می دهد و به همین دلیل دچار مشکلات مالی می شوند. خانواده روزگار سختی را می گذرانند تا جایی که حتی بعضی از روزها حتی چیزی برای خوردن نداشتند.

جکسون به همراه خواهرش که از او کوچکتر است سعی می کنند با بازی های مختلف کمی احساس گرسنگی را فراموش کنند. پس از مدتی شرایط سخت‌تر می شود. تا حدی که دیگر حتی توان پرداخت اجاره خانه را ندارند. آن‌ها مجبور می‌شوند که برای مدتی کوتاه داخل یک ون کوچک زندگی کنند.

جکسون پسری منطقی است و از خیالبافی بدش می‌آید. اما متوجه می شود که همیشه هم آدم‌ها به دنبال واقعیت نیستند. جکسون یک دوست خیالی پیدا می کند. اسم این دوست خیالی کِرِنشا است. کرنشا یک گربه بزرگ دوست‌داشتنی است که مثل جکسون عاشق پاستیل‌های بنفش است. اما آیا یک دوست خیالی می تواند کمکی در بهتر شدن شرایط موجود کند؟

هدف نویسنده

کاترین اپلگیت نویسنده کتاب تحسین شده‌ ایوانِ منحصربه‌فرد کِرِنشا  را در سال 2015 منتشر کرد. اپلگیت بارها برای قلم سحرانگیزش در خلق داستان‌های علمی‌تخیلی و فانتزی مورد تقدیر قرار گرفته است. او برنده نشان نیوبری در سال 2013 است و در آخرین اثر خود Animorphs که با همکاری همسرش نوشته، رکود فروش تازه‌ای را ثبت کرده است. انتشارات پرتقال Crenshaw را با عنوان پاستیل‌های بنفش در 188 صفحه منتشر کرده است.

نویسنده در این کتاب سعی می کند تا این پیام را به مخاطب خود برساند که در هنگام مواجه با مشکلات زندگی این ما هستیم که می توانیم انتخاب کنیم که راه بدبینی و ناامیدی را پیش بگیرم و یا اینکه با امیدواری و خوش بینی خود باعث شویم تا مشکلات را آسان‌تر از حد معمول پشت سر بگذاریم؟

هدف دیگری که نویسنده کتاب پاستیل های بنفش سعی کرده که به خوبی مخاطب خود را از آن مطلع سازد؛ اشاره به اهمیت بسیار زیاد دوستان می‌باشد. به خوبی می توان این امر را در کتاب مشاهده کرد که چطور این خانواده به کمک شوخ طبعی و خیال پردازی‌های جکسون مشکلات را پشت سر میگذارند و تحمل این دوران را برایشان آسان‌تر می‌شود.

اینستاگرام

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *