ملو بوک
0

معرفی و بررسی کتاب بی حد و مرز، به همراه بیوگرافی جیم کوییک

بی حد و مرز
بازدید 942

کتاب بی حد و مرز نوشته جیم کوییک است که توسط پگاه فرهنگ مهر ترجمه شده است.

مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریع تر یاد بگیرید و بهترین شکل از زندگی خود را بیابید.

این کتاب پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال شناخته شده است. این کتاب راه‌هایی را برای حفظ سلامت مغز به شما می‌آموزد که می‌توانید بیشترین و بهترین بهره را از آن ببرید.

 

درباره جیم کوییک

شاید باورتان نشود که جیم کوییک به عنوان مربی و آموزنده پرورش و سلامت ذهن ایلان ماسک شناخته شده است.

اگر شما هم سوالاتی دارید که نمی‌دانید چگونه باید بیان کنید اما منتظر یک تلنگر هستید این کتاب گزینه خوبی برای یافتن راه و هدف زندگی‌تان است. جیم کوییک در وهله اول یک مربی یا استاد است. او در این کتاب تجربیات خود را در اختیار همه قرار داده است. باور به محدود بودن شما را از بزرگترین آرزوهایتان بازمی‌دارد. کتاب بی حد و مرز به شما یادآور می‌شود که رویاهایتان امکان عملی شدن دارند. این کتاب شما را متوجه قدرت مغز و حافظه‌تان می‌کند و با پیشنهاد عادت‌های سالم و استفاده درست از زمان، پیشرفت را برای شما فراهم می‌کند.

درباره کتاب بی حد و مرز

تصور کنید غولی هست و چراغی جادویی همراه خود دارد. اکنون این غول چراغ جادو پیش شما آمده و پیشنهاد داده است تا یکی از آرزوهای شما را برآورده کند.

اما تنها یک آرزو. انتخاب شما چه چیزی خواهد بود؟

بی‌تردید درخواست می‌کنید بی‌‌حد و مرز آرزو داشته باشید.

خبر خوب این است که آرزوی شما، تا حدودی برآورده شده است.

جیم کوییک در کتاب بی حد و مرز، به منزله‌ی غول یادگیری شما است و می‌تواند آرزوی یادگیری شما را نیز برآورده کند.

تفاوتی نمی‌کند موضوع آرزوی شما چیست یا می‌خواهید چه چیزی را آموزش ببینید.

او می‌تواند با تقویت مهارت‌های یادگیری امکان آموختن هر چیزی را برای شما فراهم کند.

با مطالعه‌ی این کتاب می‌آموزید که چگونه بهتر، سریع‌تر و موثرتر یاد بگیرید و آن را در همه‌ی ابعاد زندگی اعمال کنید.

زمانی که بر انگیزه و طرز فکر خود مسلط شوید؛ دیگر یادگیری زبان چینی، موسی، بازاریابی و هنرهای رزمی آنقدر هم کار دشواری نخواهد بود.

ادامه

اگر بدانید که چگونه هوشمندانه‌تر یاد بگیرید، دیگر هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

خود را به ابر قهرمانی ذهنی خود تبدیل کنید؛ در این صورت هر چیزی ممکن خواهد بود، زیرا بی حد و مرز هستید.

جیم کوییک در توضیحی مفصل به ما می‌آموزد در زندگی مدرن پنج خائن اصلی وجود دارد که اجازه پیشرفت نمی‌دهد.

اطلاعات زیاد دیجیتالی، گیجی دیجیتالی، نسیان دیجیتالی و برداشت و نتیجه‌گیری دیجیتالی.  دستانمان را در دست جیم کوییک می‌‌گذاریم و با توصیه‌های آزموده‌ شده‌ی او یاد می‌گیریم تا بر تبعات منفی دنیای دیجیتال نیز غلبه کنیم.

کتاب بی‌حد و مرز می‌تواند زندگی شما را از این رو به آن رو کند.

موضوع کتاب

چه می‌‍شود اگر می‌توانستید کتاب‌های بیشتری بخوانید؟ اگر اراده و پشتکار کافی داشتید الان در چه جایگاهی قرار داشتید؟

چه مشکلاتی جلوی تمرکز و پیشرفت شما را می‌گیرد؟ فکر می‌کنید کدام افکار محدود کننده نمی‌گذارند به دنبال رویاهای خود بروید؟

اگر شما هم سوالاتی این چنینی دارید، اما نمی‌دانید چگونه و از کجا باید شروع کنید نگران نباشید، جیم کوییک سال‌هاست که کمک کردن به دیگران را غایت و هدف زندگی خود قرار داده است.

این فرد به عنوان مربی پرورش و سلامت ذهن در همه جای دنیا شناخته می‌شود و برای مدتی به شخصیت مهم و بزرگی مانند ایلان ماسک هم کمک کرده است.

افتخارات کتاب بی حد و مرز

جزو فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز.
از پرفروش‌ترین‌های وال استریت ژورنال.

این کتاب برای چه افرادی مناسب است؟

اگر قصد دارید محدودیت‌های ذهنی خود را کنار بگذارید؛ از ظرفیت‌های خود استفاده کنید تا به اهداف بیشتری در زندگی دست یابید. همچنین از مطالعه غافل نشوید.

کتاب بی‌حد و مرز به شما کمک می‌کند تا به طرز نامحدودی یادگیری و خلاقیت خود را نیز افزایش دهید.

بیوگرافی جیم کوییک

جیم کوئیک در تاریخ 29 جولای سال ۱۹۷۳ متولد شد. کارآفرین و مربی تجاری آمریکایی است.

او بنیان‌گذار و مدیر عامل کوئیک لرنینگ، یک شرکت آموزش آنلاین علوم مربوط به مغز و یادگیری مستقر در لس ‌آنجلس است.

کوئیک در وستچستر نیویورک بزرگ شد. او در پنج سالگی آسیب مغزی دید که به کندی عملکرد مغز او انجامید. جیم سال‌های زیادی را صرف آموزش مغز خود برای تندخوانی و بهبود حافظه خود کرد. کوئیک مجری پادکست Kwik Brain است.

او در شرکت‌هایی مانند نایک، استودیو فاکس، ویرجین و دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه هاروارد پیرامون بهینه‌سازی مغز آموزش‌ها و کارگاه‌هایی را برگزار کرده است.

جیم با محدودیت بیگانه نیست؛ پس از آنکه در کودکی ضربه‌ای به سرش وارد شد و قدرت تمرکز و توانایی یادگیری خود را از دست داد، یکی از معلم‌های جیم، او را پسربچه‌ای با مغز معیوب نامید.

ادامه

جیم کل زندگی خود را صرف یادگیری راه‌هایی برای غلبه بر ناتوانی و درمان آسیب جسمی خود کرد و توانست محدودیت‌ها و موانع را به ابرنیروی دانش و یادگیری نیز تبدیل کند.

مهم‌ترین کتاب جیم کوییک ذهن نامحدود نام دارد. این کتاب را می‌توان نسخه‌ای برای درمان مغزهای آسیب دیده، باز تعریف باورهای محدود کننده و ارتقای کیفیت زندگی دانست.

درواقع آموختن نحوه‌ی درست یادگیری همان ابر نیرویی است که کسب هرگونه مهارت و توانایی را برای انسان‌ها ینز امکان‌پذیر می‌کند.

جیم کوییک در این کتاب نقشه راهی را برای آموزش نحوه صحیح یادگیری پیش روی خوانندگان قرار می‌دهد.

او درس‌هایی را که خود از زندگی گرفته است با سخاوت تمام در اختیار مخاطبان  خود قرار می‌دهد. جیم سه دهه از عمر خود را با کار کردن با اقشار مختلف جامعه شامل دانش‌آموزان، معلمان، سیساست‌مداران، تاجران و انسان‌های مشهوری مانند بازیگران، ورزشکاران و خواننده‌ها گذرانده است.

کوییک با بعضی از پیشرفته‌ترین ساختارهای آموزشی جهان کار کرده است و شاگردان بسیاری را تعلیم داده است. گفتنی است که روش تدریس او کاملا کارآمد بوده و حتی می‌تواند بر روی تمامی افراد تاثیر مثبت بگذارد.

بخشی از کتاب ذهن نامحدود

اگر یک کتاب را بی‌وقفه در دو ساعت مطالعه کنید، به احتمال زیاد فقط مطالبی که در بیست دقیقه‌ی اول خوانده‌اید، در ذهن شما باقی خواهد ماند، مطالبی را که در حدود نیم ساعت بعدی خوانده‌اید به‌طور کلی یا کم‌‌وبیش فراموش می‌کنید و بخش‌های آخر کتاب را به یاد خواهید آورد؛ یعنی اگر هیچ فرصتی برای جذب مطلبی که آموخته‌اید یا تفکر درباره‌ی آن به خود ندهید، این سکون به شکل‌گیری فضای مرده‌ی یادگیری منجر می‌شود. اگر هنوز هم درس خواندن در شب امتحان را ترجیح می‌دهید، روش‌های مفیدی برای حفظ کردن اطلاعات میان دو بخش ابتدایی و انتهایی مطالعه به شما معرفی خواهیم کرد. آیا می‌دانستید چند بار خواندن این کتاب می‌تواند شما را باهوش‌تر کند؟ می‌دانم ادعای بزرگی است، اما خودم کاملاً متقاعد شده‌ام که این موضوع صحت دارد.

توصیه‌های کوئیک

همین حالا ساعت خود را برای ۲۵ دقیقه‌ی دیگر نیز تنظیم کنید. در طی این مدت، حواس خود را بر روی خواندن این کتاب متمرکز کنید. وقتی صدای زنگ ساعت بلند شد، روی صفحه‌ای که مشغول خواندنش هستید علامت بزنید و کتاب را ببندید. سپس مطالبی را که در این ۲۵ دقیقه خوانده‌اید روی کاغذ بنویسید.

بخشی از کتاب

حقیقت این است که یادگیری همیشه آسان نخواهد بود، اما تلاش مزایای زیادی برایتان به ارمغان می‌آورد. در حقیقت، یادگیری باید دست‌کم کمی ناخوشایند باشد. در غیر این صورت، بیشتر آن‌چه را که از قبل می‌دانید تقویت می‌کند. اگر تا به ‌حال سعی کرده‌اید با تیغه‌ای کُند چوبی را ببُرید، می‌دانید که برای انجام این کار زمان و توانی بیش از آن‌چه باید لازم است. تقریباً به همین ترتیب، نداشتن انگیزه یا استفاده از روش‌های ناکافی سرعتتان را کُند می‌کند و باعث می‌شود احساس کنید یادگیری بسیار سخت است (بعداً در این کتاب به شما نشان خواهیم داد که چگونه این مسائل را برطرف کنید).

ادامه

نکتۀ اصلی برداشتن گام‌های ساده و کوچک است. به سنگ‌تراش فکر کنید. سنگ‌تراش ممکن است مشغول‌به‌کار شود و برای مدتی که گویی ابدی است، به بلوک سنگی‌اش چکش بزند که فقط فرورفتگی‌هایی را این‌جا و آن‌جا ایجاد می‌کند. اما در یک لحظه، سنگ ترَک خواهد خورد. آیا تنها در آن لحظه این کار انجام شد؟ نه؛ به‌خاطر تمام تلاش مداومی بود که سنگ را آمادۀ شکافتن کرد. مانند سنگ‌تراش به یادگیری بنگرید. نیاز است صبر و شکیبایی و نگرش مثبت داشته باشید و با نیازهایتان سازگار باشید. اگر از یادگیرندگانی هستید که با داشتن کتابی در دست، تمام تلاشتان را به کار می‌برید خارق‌العاده است. اما اگر فهمیده‌اید که این روش به دردتان نمی‌خورد، چرا باید پی‌درپی همان کار را امتحان کنید؟ به‌دنبال روش‌های دیگری برای یادگیری باشید که برایتان مفید باشند.

بدانید که این کار سخت نخواهد بود، اما به تلاش احتیاج دارد؛ گرچه شاید نه به همان اندازه که فکر می‌کنید. نکتۀ اصلی ثبات‌قدم است. باید حوصله داشته باشید تا پیوسته بارها و بارها آن را تکرار کنید. هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، نه‌تنها پاداش دانشِ به‌سختی کسب‌شدۀ خود را درو خواهید کرد، بلکه به‌دلیل پرورش سرسختی برای ادامۀ تلاش، فرد بهتری خواهید بود.

آنچه بی حد و مرز می‌آموزد

این کتاب به شما کمک میکند: اراده و پشتکار لازم برای در مسیر بودن و انتخاب کردن را یاد بگیرید

یا چگونه باید با مشکلاتی که سر راه تمرکز و پشرفتتان قرار می‌گیرند مقابله کنید

و در نهایت چگونه افکار محدود کننده را پس بزنید و برای تحقق رویاهایتان بجنگید.

چهار خائن اصلی زندگی

شما در این کتاب با چهار خائن اصلی زندگی خود آشنا می‌شوید:

حجم بالای اطلاعات دیجیتالی

گیجی و سردرگمی دیجیتالی

نسیان و فراموشی دیجیتالی

برداشت و نتیجه گیری دیجیتالی

تاثیر کتاب بی حد و مرز

شما خواهید آموخت که بر تاثیرات منفی دنیای دیجیتال غلبه کنید و عوامل آسیب‌زا را از خود دور کنید.

مطالعه این کتاب به کسانی که می‌خواهند عملکرد ذهنشان را در دنیای دیجیتال بالا ببرند و متناسب با آن، کارکرد مغز را افزایش دهند پیشنهاد می‌شود.

اینستاگرام

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *