ملو بوک
0

معرفی و بررسی کتاب زنان کوچک

زنان کوچک
بازدید 699

کتاب زنان کوچک یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین رمان‌های دنیا است. همه رمان‌ها تنها روای یک قصه و داستان نیستند؛ بلکه بسیاری از آن‌ها مانند کتاب زنان کوچک حاوی درس‌هایی هستند که در دل خود نهفته دارند و با خواندن کتاب توسط خواننده در ذهن او نیز جای می‌گیرند. زنان کوچک رمانی است از نویسنده آمریکایی به نام لوئیزا می آلکوت که در دو جلد در اواخر دهه ۶۰ میلادی نیز به چاپ رسیده است. این کتاب با گذشت حدود ۱۵۰ سال از اولین چاپ خود، همچنان در بین مردم محبوب است. در جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده کتاب زنان کوچک جزو ۱۰ داستان محبوب در آمریکا است.

در این بخش از ملوبوک به معرفی این رمان پرداخته‌ایم.

داستان کتاب زنان کوچک

کتاب زنان کوچک داستانی است درمورد زندگی ۴ خواهر. درواقع خواننده با دوران نوجوانی و جوانی این ۴ خواهر همراه می‌شود. داستان به قدری جذاب و واقعی است که با اینکه همزمان ۴ داستان متفاوت می‌خوانید؛ اما به قدری درگیر آن می‌شوید که هیچ جای گنگی برای‌تان باقی نمی‌گذارد. زبان کتاب بسیار ساده و روان است و همین باعث جذاب شدن آن شده است.
داستان این کتاب به طرزی شگفت‌انگیز روایتگر بافت دخترانه فرهنگ آمریکا است که شاید تا سال‌های سال جای خود را به کتاب یا داستان دیگری ندهد. داستان کتاب زنان کوچک شیرین و کاملا سنتی است. در این کتاب مادر خانواده مدام دختران خود را صدا زده و با آن‌ها صحبت می‌کند و پندهای مهمی به آن‌ها می‌دهد. آن‌ها را توصیه به دوری از گناه می‌کند و برای انجام کارهای خوب و شایسته مورد تشویق قرار می‌گیرند.

بخشی از کتاب

همه به طرف بخاری رفتند. مادر روی صندلی بزرگ نشست و بت روی زمین کنار پایش، مگ و ایمی روی دسته‌ها و جو به پشتی صندلی تکیه داد تا اگر نامه متاثرکننده بود کسی متوجه احساساتش نشود. آن روزها کم‌تر نامه‌ای نوشته می‌شد که متاثرکننده نباشد، به خصوص نامه‌هایی که از طرف پدرها فرستاده می‍‌شد. در این نامه‌، خیلی کم درباره‌ی سختی‌ها، خطرها و یا دلتنگی‌ها نوشته شده بود. این نامه‌ای بود سراسر امید و خوشحالی، پر از توصیف‌های زنده از زندگی در اردوگاه، پیشروی‌ها و اخبار ارتش. فقط در انتهای نامه، احساسات پدرانه غلیان کرده و با آرزوی بازگشت به خانه و دیدن دوباره‌ی دخترهایشان نامه را تمام کرده بود.

اینستاگرام

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *